(^-^)Semoga Anda Terhibur Berada Di Blog Misz Yaya Sayonara(^-^)


yaya sudah bertukar ke blog baru.. blog ini akan dipadam..sila ikuti blog baru yaya...... yaya-sayonara.blogspot.com

Saturday, August 22, 2009

ramadhan datang lagi

amirul dan aiman

ramadhan datang lagi.. hari nie merupakan hari pertama umat islam di Malaysia menunaikan ibadah puasa.. urm..biaselah hari pertama selalunye mesti meriahkan..



baru saje pukul 4 petang, rumah atuk dah pun meriah dgn hilai tawa budak2.. amirul, aiman dan aishah, masing2 kecik lagi untuk mengenal erti puase sebenar.. walaupun mereka berpuasa sehingga pukul 4.30 petang saje, tapi aku rase dah cukup untuk melatih mereka berpuasa.. mak, mak lang, pak lang, mak usu, pak usu, nenek dan aku sibuk menyiapkan juadah berbuka puasa.. pelbagai lauk yang dimasak oleh kami semua.. kambing masak kormak, ikan kicap, sotong masak sambal, rojak petis, dan sosej goreng.. tepat pukul 5 petang, ayah dan abang sampai dari johor bahru.. diorang ade jugak bawak makanan yang dibeli dari bazar tadi.. ayam percik, popea sambal, kurma dan kuih keria..

tepat pukul 7.10 minit sume duduk diruang tamu untuk berbuka puasa.. wah, banyaknye air yang disediakan.. ade air laici, cincau, nanas, sirap bandung, kopi dan tea.. urm mcm pesta air dah.. tidak lama kemudian, azan berkumandang.. seluruh keluarga sayer pun berbuka dengan juadah yang disediakan.. kepada umat islam yang lain, selamat berpuasa ye..! sekian..~

1 comments:

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu datang lepak blog gua.Rilek rilek.

Chow.