(^-^)Semoga Anda Terhibur Berada Di Blog Misz Yaya Sayonara(^-^)


yaya sudah bertukar ke blog baru.. blog ini akan dipadam..sila ikuti blog baru yaya...... yaya-sayonara.blogspot.com

Friday, August 21, 2009

cerita hari ini


bangun jek pagi tadi aku tengok mate aku bengkak.. arghhh nie mesti sebab aku nangis 2 ari yang lepas and malam tadi.. sape yang tak sedih hp kesayangan ilang.. hehehe... urm..pastu rase kepala aku pening sesangat.. urm..nie memang tak leh nak gi sekolah la kalau mate dah bengkak macam orang kene tumbuk.. huhuhu urm..aku pun bitahu mak aku yang aku nak cuti ari nie.. aduyai mak aku suruh gi klinik lak.. terpakse la aku gi klinik pagi nie.. mase kat klinik tadi ade sorang mak cik nie, mulut kepoh Masya-Allah.. huhuhu.. mcm2 dia gosip dgn mak cik yg sebelah lagi tu.. pasal H1N1 la, pasal bini org tu pemalas la.. terpakse la aku dengar jugak nie... urm..aku dapat no 18, aduyai lambat lagi nie.. lagi 17 orang.. baru nombor satu rupenye.. tunggu punye tunggu turn aku pun sampai.. dekat 1 jam aku tunggu.. aku pun masuk dengan debarnye.. hehehe.. nak tahu kenapa..? sebab doktor kat klinik nie hensem tau.. (mule la tu gatal..)
aku pun melangkah masuk ke bilik doktor tu, tibe2........... kenapa doktor lain nie..? mane doktor yang dulu tu.. nape doktor nie tak hensem.. aku pun duduk dekat kerusi yang disediakan.. dia tanye aku kenapa dengan mata awak..? awak kene sengat dengan binatang ape..? aku pun jawab la, tak kene sengat dengan binatang pun.. tibe2 jek bengkak pagi tadi.. ( saje jek tipu doktor tu).. hehehe.. dengan beraninye aku tanye, doktor nie doktor baru ke kat sini..? doktor tu jawab sambil tersenyum, ye, saye baru jek sebulan kat sini..baru jek pindah dik.. urm..maknenye doktor dulu tu dah tak de la.. hahahaha.. (melepas aku..! gatal punye budak.. hahaha) urm..lepas jek doktor habis check, aku pun keluar untuk amek ubat.. ingatkan sikit jek ubat yang doktor bagi.. rupenye 5 jenis pil.. aduiii besar2 pulak tu pilnye.. memang tak tetelan la aku mcm nie..


lepas jek balik dari kilinik, aku pun terus on9.... urm..leka chat dgn mia sampai aku terlupa dengan temu janji aku dan erra.. hari nie bufday dia.. alamak jam dah pukul 2 petang.. aku tak call erra lagi nie, aku pun bergegas telepon erra pakai telepon rumah aku..

aku............: hello erra..
erra...........: ko kat mane ha..? nape aku telepon, anta mesej ko tak balas..? merajuk ke..??

aku............: hp aku ilang la.. mane ade aku merajuk..
erra...........: wei aku dah sampai pontian nie..
aku............: oitt..aku tak siap lagi nie.. tunggu ar..

erra...........: wei cepat sikit ar..! aku sepak kang kalo ko tak datang..

aku............: ok2 bagi aku 10 minit untuk siap k.. tunggu kat bilion taw..

erra...........: ok..cepat sikit..!

urm..aku pun terus pakai baju blaus dengan seluar jeans.. urm nak pakai tudung ape ekh..? tibai jek la tudung mane2 pun.. dah lambat nie.. tak sempat dah nak tacap2.. hehehe.. aku pun bergegas untuk mencari teksi ke bandar..aduii dah nak dekat 15 teksi yang lalu, semua penuh.. akhirnye teksi yang ke 19 baru lah berhenti.. uikss ingatkan teksi tu kosong, rupenye mcm sardin.. dah lah tu kene duduk berhempit-hempit dengan lelaki.. benci tol.. dalam 10 minit tu aku sampai ke bandar pontian.. "pakcik saya turun kat bilion ye"..lantas aku berkata pade pakcik teksi tu.." pak cik teksi tu pun menjawab.."saya tak sampai sane la dik.." maknenye aku kene berjalan sejauh 1 km untuk sampai ke bilion..aduiii malang sungguh nasib ari nie.. aku pun berjalan sambil menutup separuh muke aku nie.. konon nak cover mate aku yang bengkak tu la.. pastu sume orang tgok aku mcm aku nie penyamun kat bandar tu.. macam orang besalah jek muke aku nie.. ade gak orang yang cakap aku nie kene wabak H1N1 sbb tutup muke pakai sapu tangan.. arrrggh...peduli lah ape kate org.. 15 minit aku berjalan, akhirnye sampai jugak di bilion.. urm..erra, suhaidah dgn ruby dah tunggu aku dekat depan pintu bilion tu.. aduyai cara dorang tunggu tu macam nak sambut yb datang la pulak.. huhuhu.. sampai jek dekat tempat dorang tu, erra terus jek ketawa tengok aku yang sedang menutup separuh muke aku pakai sapu tangan..

erra.......: weyh, kenapa dgn ko nie..? macam penjenayah ko taw tak..
aku........: penjenayah..??! eyh ko tak nampak ke mate aku nie..

dada......: nape dgn mate ko tu..?
ruby......: aduiii ko nie kene tumbuk ke kene cium..?
aku........: mangkuk betul ko nie.. geli gelemen aku dengar pekataan tadi tu.. urm..entah la tibe2 mate aku bengkak macam nie..

erra......: dah jom la gi makan..


lepas jek makan kat kfc, kiteorang jalan kat kedai2 yang ade dalam bilion tu.. urm..cantik2 sume barang2 nie.. cuci mate jek la.. hehehe.. tibe2 ternampak satu anting2 nie.. cantik jugak, urm..kiteorang pun beli lah.. (konon2 nak pakai sepasang la..) urm..sambil jalan2 tu teringat kat dayah and diejah... erra kate dorang gi dating petang nie.. tibe2 datang satu akal aku nie yang agak jahat.. huhuhu.. jom kite skodeng dorang nak..? selalu diejah dating mesti kat plaza harta.. wah..rubiah suke la dengar pekataan plaza harta... terus jek dia ajak gi plaza harta..

kiteorang pun berjalan lebih kurang 5 minit untuk sampai ke plaza harta... lain dicari, lain pulak yang aku jumpe.. aku jumpe suhaila dengan kawan dia kat plaza harta tu.. dia pun tegur aku.. uikkss semakin tinggi dan cantik sue sekarang.. urm..orangnye memang manis.. tapi agak sosial sikit la.. hehehe.. urm..program terjah kat plaza harta tak berjaya la petang tu... diejah tak de kat plaza tu.. kiteorang pun keluar dari plaza dan menuju je sea side.. uitsss nie tempat yang baik.. dayah selalu dating kat situ.. wah jom kite terjah..! hehehe.. urm..cari punye cari, tak de nampak pun batang hidung dayah nie.. aduyyaaaii program asyik tergendala jek.. baru jek nak amek video dorang tgh dating.. boleh masuk dalam you tube.. hahahaha (jahat betul aku nie)...

1 jam kiteorang kat sea side sambil minum air cincau and makan jajan.. hehehe.. urm..dekat sebelah nie ade taman permainan.. terasa lak nak naik gelungsur yang ade kat situ.. niat dah ade dah, so kene tunaikan nie.. kalau tak kempunan aku nanti.. hehehe.. lantas aku pergi menuju ke gelungsur tersebut dan memanjat tangga.. "aikkk, tak de orang nie.. line clear.. yaya cepat la turun.." kate dada.. dengan senang hatinye aku pun menggelungsurkan diri aku... jeng2.. meh la tengok..


syoknye...

ruby mengikut jejak sifunye..hehehe

dada n erra

2 comments:

Memorabilia said...

@ tandanya nak dpt hp baru 2..kuikui

aulia diyanah said...

malas nak pkai phone lgi..
nak tunggu org sposor jek
bru pakai..
muahahaha...