(^-^)Semoga Anda Terhibur Berada Di Blog Misz Yaya Sayonara(^-^)


yaya sudah bertukar ke blog baru.. blog ini akan dipadam..sila ikuti blog baru yaya...... yaya-sayonara.blogspot.com

Sunday, July 5, 2009

coretan hatiku




semase kecil, aku sering berangan-angan ingin menjadi seorang doktor.. kalau orang tanye" kamu nak jadi ape satu hari nanti..?" aku akan menjawab "saye nak jadi doktor". itulah jawapan aku mase kecil dulu.. tapi setelah masuk darjah 5, pendirian aku mule berubah.. aku berazam ingin menjadi seorang peguam.. aku ingin menjadi seorang peguam yang berjaya ketika dewasa nanti.. cita-cita itu mule berubah apabila aku masuk ke tingkatan 3, aku tukar cita-cita aku untuk menjadi seorang guru.. aku mule jatuh cinta pade kerjaya seorang pendidik.. aku tahu bukan senang untuk menjadi guru yang terbaik, tapi aku akan cube menggapai impian aku tu.. aku suke pade perwatakkan yang dibawa oleh cikgu Hamid Bin Selamat.. dia seorang guru yang tegas kerana dia seorang guru displin disekolah kami.. tetapi dalam mase yang same, dia juge boleh menjadi seorang guru yang kelakar dan penyayang.. he is very responsible and caring about his students. i love his style.. semoga impian aku nie akan menjadi kenyataan suatu hari nanti.. aku akan buktikan ini bukan suatu angan-angan saje.. tak kesahlah walau pendalaman atau ceruk mane pun aku akan ditempatkan suatu hari nanti, yang pasti aku akan menjalankan tanggungjawab aku dengan hati yang ikhlas.. aku jugak berharap aku dapat membahagiakan family aku terutama sekali pade ibu aku.. she is everything for me.. i luv her..

0 comments: